چلیپا

چلیپا
این وبلاگ ترکیبی از دلنوشته های خودم و مطالبی در رابطه با موضوعات مورد علاقه و جذاب برای خودم می باشد.
نويسندگان

 

درس زندگی(۱)

جری مدیر یک رستوران است.او همیشه در حالت روحی خوبی به سر می برد.هنگامی که شخصی از او می پرسد که چگونه این روحیه را حفظ می کند؟معمولاً پاسخ می دهد:«اگر من کمی بهتر از این بودم،دو قلو می شدم.»

هنگامی که او محل کارش را تغییر می دهد،بسیاری از پیشخدمت های رستوران نیز کارشان را ترک می کنند تا بتوانند با از رستورانی به رستوران دیگر همکاری داشته باشند؛زیرا جری ذاتاً فردی روحیه دهنده است.

اگر کارمندی روز بدی داشته باشد،جری همیشه هست تا به او بگوید که چگونه به جنبه مثبت اوضاع نگاه کند

یک روز به سراغ او رفتم و پرسیدم:من نمی فهمم!هیچ کس نمی تواند همیشه آدم مثبتی باشد؛تو چطور این کار ار می کنی؟جری پاسخ داد:«من هر روز صبح که از خواب بیدار می شوم،به خودم میگویم:امروز دو انتخاب دارم؛می توانم در حالت روحی خوبی باشم و یا می توانم حالت روحی بدی را برگزینم.من همیشه حالت روحی خوب را انتخاب می کنم؛همچنین هر وقت که اتفاق بدی رخ می دهد،می توانم انتخاب کنم که نقش قربانی را بازی می کنم یا از آن رویداد درس بگیرم.»

گفتم:«اما این کار همیشه به این سادگی نیست؟»

جری گفت:«همین طور است.»

کل زندگی انتخاب کردن است.وقتی شما همه موضوعات اضافی و دست و پاگیر را کنار می گذارید؛ هر موقعیتی،موقعیت انتخاب و تصمیم گیری است.شما می توانید انتخاب کنید که چگونه به موقعیت واکنش نشان دهید. شما انتخاب می کنید که افراد چطور حالت روحی شما را تحت تأثیر قرار دهند. شما انتخاب می کنید که در حالت روحی خوب یا بدی باشید.این انتخاب شما است که چطور زند گی کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس زندگی ، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 17 مرداد 1390برچسب:, ] [ 11:5 ] [ رهگذر ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب